Studievereniging Juridische Hogeschool in de maak

Vijf eerstejaars studenten van de Juridische Hogeschool in Tilburg zijn bezig met het opzetten van een studievereniging. Zowel studenten Hbo-Rechten uit Tilburg als Den Bosch kunnen lid worden.

Volgens Brigit de Kok, een van de initiatiefnemers, moet er nog veel gebeuren. ‘Als eerste willen we een naam bedenken, daarvoor hebben we een prijsvraag bedacht. Studenten met een leuk idee kunnen dat mailen naar StudieVerenigingJHS@fontys.nl. De bedenker van de mooiste naam kan rekenen op een leuke prijs.’ De organisatie wil voor 25 maart een naam hebben. Ook kunnen studenten zich op dit e-mailadres melden als zij lid willen worden.
De organisatie hoopt dat de vereniging van start is voor de introductie in het nieuwe schooljaar. ‘We willen tijdens de introductie nieuwe leden gaan werven. Maar voordat het zover is, moeten we nog veel doen, zoals studenten erbij betrekken, statuten opmaken en activiteiten bedenken.’
Het idee voor de studievereniging is uitgegaan van twee docenten Hbo-Rechten. Zij constateerden dat er nog niets bestond voor studenten aan de Juridische Hogeschool. Vijf eerstejaars waren bereid om een vereniging op te richten. Die richt zich ook op de studenten Hbo-Rechten in Den Bosch. Birigit: ‘We willen de studenten in Den Bosch meer betrekken bij onze plannen. Hopelijk bestaat er ook onder hen animo om actief lid te worden. Dan kunnen we later gezamenlijk borrels en feesten organiseren.’ Ook bestaan het ideeën om goedkoop studieboeken te regelen en gastsprekers te organiseren.’ (DP)