Van Nieuwenhuijzen: begrip voor besloten vergadering

Dennis van Nieuwenhuijzen, studentlid van de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR), heeft bij nader inzien ‘begrip’ voor de besloten vergadering over medezeggenschap vanmiddag.

Dit meldt de student nadat hij contact heeft gehad met GMR-voorzitter Ab Bobbink. In een brief betitelde Van Nieuwenhuijzen de besloten vergadering over medezeggenschap als ‘achterkamertjespolitiek’. Het besloten agendapunt vanmiddag gaat echter niet inhoudelijk over de toekomst van de medezeggenschap van de Avans Hogeschool, zei Bobbink in een reactie op dit verwijt.
Van Nieuwenhuijzen stelt nu dat de GMR ‘een goede reden’ heeft om achter gesloten deuren te vergaderen in verband met ‘privacygevoelige mededelingen.’ Volgens Bobbink gaat het over personen binnen de medezeggenschap, maar details wil hij niet geven.
Van Nieuwenhuijzen: ‘Hier heb ik natuurlijk begrip voor, desalniettemin zet ik mijn boycot voort maar dat dat hier los van staat mag duidelijk zijn.’ Hij ageert tegen het mogelijk plan om in de toekomst de GMR op te delen in aparte raden voor personeel en studenten. (GR)