Vanaf maandag parkeren bij de KMA

De parkeerproblemen rond de locatie Hogeschoollaan in Breda lijken voorlopig opgelost. Vanaf maandag stelt de Koninklijke Militaire Academie (KMA) parkeercapaciteit aan de De la Reyweg ter beschikking aan Avans Hogeschool. Het is een eerste resultaat van de samenwerking tussen beide instellingen, die vanmiddag met handtekeningen werd bezegeld.
In het Kasteel Breda, de hoofdvestiging van de KMA, tekenden vertegenwoordigers van de krijgsmacht, de KMA en Avans drie overeenkomsten. De parkeerovereenkomst was daarvan de meest praktische uitwerking. Het kader voor de samenwerking is vastgelegd in een intentieverklaring, waarvoor Generaal-majoor Hans Solleveld namens de Koninklijke Landmacht naar Breda was gekomen. De instelling van een stuurgroep die de samenwerking verder vorm zal geven werd bekrachtigd met de handtekening van de gouverneur van de KMA, Generaal-majoor Karel Hilderink. Harry Koopman, voorzitter van de Raad van Bestuur tekende de overeenkomsten namens Avans Hogeschool.

De beschikbaarstelling van de parkeervoorziening vanaf maandag a.s. moet een eind maken aan de periodieke verstoppingen rondom de locatie Hogeschoollaan. De automobilisten zullen via aanwijzborden naar het terrein worden geleid. (FG)