Verliefd of de Heilige Geest?

Is het verliefdheid, waanzin of toch de Heilige Geest? Een oud-studente (45 jaar) van de leraaropleiding godsdienst aan de Hogeschool Windesheim beweert het laatste. Ondanks de dwangsom van 500 euro per poging bleef zij haar voormalig docent lastig vallen.

De docent stapte daarom voor de tweede keer binnen een jaar naar de rechter en heeft de zaak gewonnen. De vrouw krijgt nu bij ieder telefoontje, ieder briefje, ieder mailtje of iedere andere boodschap een celstraf van vijf dagen, met een maximum van een jaar. Ze mag niet meer in de buurt van zijn huis komen en de ook Hogeschool Windesheim is verboden terrein voor haar.
De vrouw heeft van tevoren al laten weten dat de straf niets uit zal halen. Ze heeft naar eigen zeggen een enorme hoeveelheid theologische informatie van de engelen gekregen en die moet ze hoe dan ook aan hem overbrengen. Daarvoor wel ze best een paar keer vijf dagen in hechtenis.

Sinds begin 2002 schrijft ze esoterische e-mails en erotische fantasieën aan de docent. Ze vindt overigens dat de rechters niet bevoegd zijn om over de zaak te oordelen. Dat zou de kerk moeten doen. Volgens de advocaat van de docent heeft ze zelf ook toegegeven dat het te ver gaat. Toch bleef ze in de praktijk maar doorgaan. (BB/HOP)