Websites Avans Hogeschool scoren matig

De websites van Avans Hogeschool scoren matig in het onderzoek ‘Overheid.nl Monitor 2003’. Van de 46 onderzochte websites onder de hogescholen neemt de voormalige Hogeschool Brabant een 22ste plaats in terwijl de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch als 12e eindigt.

De top drie van de hogeschool-websites wordt aangevoerd door Fontys Hogescholen, gevolgd door de Hogeschool van Utrecht en met Saxion Hogeschool Enschede op een derde plaats. In de onderste regionen bungelen de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, de Katholieke Pabo Zwolle en hekkensluiter is Hogeschool Constantijn Huygens. De Universiteit van Tilburg heeft de beste website onder de universiteiten.
Het onderzoek is in oktober 2003 uit gevoerd in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. In totaal zijn 1124 websites geanalyseerd. Behalve onderwijsinstellingen zijn ook sites van ministeries, gemeenten, provincies en politiekorpsen aan een onderzoek onderworpen. (GR)

Zie: www.advies.overheid.nl/monitor2003