1200 studenten bij Groot Nederlands Studenten Kampioenschap

Er hebben zich ongeveer 1200 studenten ingeschreven voor de 46e editie van het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap (GNSK) dat in Tilburg plaatsvindt.
Het GNSK dat van donderdag 27 tot en met zaterdag 29 mei wordt gehouden, is het grootste meerdaagse studententoernooi van Nederland.
Het centrale punt van het toernooi is Sportpark Stappegoor, waar de toekomstige sportcampus gevestigd zal worden. De openingsceremonie vindt plaats op de tribune van het Willem II stadion. In de Business Lounge van het stadion worden de feesten gehouden.
De deelnemende studenten zijn afkomstig uit 16 verschillende steden. Zij zullen meedoen aan de sporten voetbal, handbal, volleybal, basketball, tennis, schermen, badminton, squash, waterpolo en darts. De honk- en softbalvelden worden omgetoverd tot een tijdelijke camping. Hier kunnen 1400 mensen terecht. Voor zover bekend doen er dit jaar geen studenten mee van Avans Hogeschool. (DP)