“Avans+ krimpt in; personeel vandaag ingelicht”

Bij de commerciële bv van Avans Hogeschool, Avans+, moet fors in de kosten worden gesneden. Het vaste personeelsbestand wordt naar verluidt ingekrompen met meer dan twintig medewerkers. Vanmorgen is het personeel door de directie geïnfomeerd.
Hoe de inkrimping in zijn werk gaat, is nog niet naar buiten toe meegedeeld. Er is sprake van meerdere ontslagen. Ook zouden detacheringen vanuit de hogeschool worden beëindigd.

Juist vorige week werd Avans+ gepresenteerd als fusie van de bv’s van de voormalige Hogeschool Brabant en Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. Bij die gelegenheid werd naar buiten toe nog niet over een aanstaande inkrimping gerept. Wel deelde directeur Kees Hermes mee, dat niet renderende onderdelen, afkomstig uit de voormalige bv’s, zouden worden afgebouwd. (FG)

(Bijgewerkt 21 april 16.00 uur)