Bonus voor studietijd in nieuwe Europese lidstaten

Avans Hogeschool geeft een financieel extraatje aan studenten die een deel van hun studie in de nieuwe Europese lidstaten willen volgen.
Tien landen (Estland, Letland, Litouen, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hungary, Slowenië, Cyprus en Malta) treden morgen toe tot de Europese Unie. Zij gaan ook meedoen aan de Europese studentenuitwisselingsprogramma’s. Met de gelden die Brussel ter beschikking stelt kunnen de instellingen van hoger onderwijs keuzes maken. Avans Hogeschool biedt studenten die in een van de nieuwe lidstaten willen studeren een bonus van tien procent bovenop de standaard vergoeding.
‘En dat terwijl het verblijf in die landen doorgaasns goedkoper zal zijn’, zegt Peter van Bragt, medewerker internationalisering van de hogeschoool.
Men hoopt met het lekkermakertje de stroom naar die landen te bevorderen. Van Bragt durft dat best aan, omdat er al heel veel contacten in Oost-Europa liggen. (FG)

Meer informatie is verkrijgbaar bij de medewerkers Internationalisering van de academies en faculteiten.