‘Coolste, grappigste en knapste juf’

Pas een jaar voor de klas en nu al de leukste juf van Nederland. Linda Verschueren, juni 2003 afgestudeerd aan de PABO in Breda, werd ‘Juf van het Jaar’. De Nationale Kinderkrant hield deze verkiezing.

Linda Verschueren werd door de kinderen van haar klas, groep 8 van de St. Willebrordusschool in Hulst, genomineerd voor de verkiezing. In totaal waren er in Nederland 220 leerkrachten naar voren geschoven door kinderen van groep vijf tot en met acht. Van de school uit Hulst kwam volgens een artikel in Dagblad BN/De Stem zo’n enorme stroom brieven, dat de redactie van de Nationale Kinderkrant juf Linda de titel gaf. De kinderen schreven op een zelfgemaakt boekje: ‘Onze juf is de coolste, grappigste en knapste juf’.
De prijs, een reischeque met een waarde van 1000 euro, werd op 2 april uitgereikt.
Muziekdocent Kors-Jan Snoeij van de PABO herinnert zich Linda als een ‘leuke, spontane meid’. ‘Ze trad niet heel erg op de voorgrond, maar was wel constructief bezig, onder meer als klassevertegenwoordiger. Tijdens haar stage bleek ze veel gevoel voor de sfeer in de klas te hebben. Ze gaf les aan een moeilijke groep en heeft er meegewerkt aan een aanpak om het klimaat te verbeteren. Dat was goed gelukt.’ (PM)