Enquête over Tilburgse kamernood

Alle voltijdstudenten uit Tilburg krijgen deze week per e-mail een enquête over hun woonsituatie. Samen met de gemeente Tilburg en Wonen Breburg proberen de hogescholen en de universiteit het kamertekort te verminderen. Een inventarisatie van de behoeften van de student is hier een onderdeel van.

Wonen Breburg schat dat in 2008 het kamertekort gestegen is tot ergens tussen de 1900 en 2500 kamers. Tot nu toe zijn er vooral tijdelijke maatregelen getroffen om de kamernood tegen te gaan. Maar dat gaat veranderen. Het oude Interpolis-terrein en de Sportweg worden genoemd als locaties voor structurele nieuwbouw.
De studenten in Breda hoeven geen enquête in te vullen. Er zijn nog geen concrete plannen om daar ook de kamernood aan te pakken. Wel wordt er binnenkort door Wonen Breburg een speciaal kantoor voor studentenhuisvestiging geopend.
Avansstudenten in Tilburg ontvangen de enquête via hun hogeschool e-mailadres.(DR)