Kunstacademie start deeltijd Ruimtelijk Ontwerp

Naast de deeltijdopleidingen Beeldende Kunst en Vormgeving waaronder de studierichtingen Grafisch Ontwerpen en Fotografie kunnen studenten per september ook voor de opleiding Ruimtelijk Ontwerp kiezen.
Er is zoveel vraag naar deze opleiding dat de Akademie voor Vormgeving en Kunst / St. Joost heeft besloten deze opleiding ook in deeltijd aan te bieden.
De nieuwe deeltijd die afgelopen september van start is gegaan en op zaterdag plaatsvindt, groeit enorm. Voor het komend studiejaar hebben zich al meer dan tachtig studenten ingeschreven. De oude avondschool wordt afgebouwd, omdat de belangstelling daarvoor terug liep. Voor veel mensen is vijf jaar lang, vier avonden in de week, naast een fulltime baan en gezin een te zware belasting. In het laatste jaar dat studenten zich voor de avondopleiding stroomden er maar zeventien in.(CB)