Lintje voor Anneke Nijenhuis

In de lintjesregen die vandaag over het land neerdaalt deelt Anneke Nijenhuis, voormalig lid van de Raad van Bestuur. Zij werd Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
Nijenhuis was lid van het College van Bestuur van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch en sinds de fusie met de Hogeschool Brabant lid van de Raad van Bestuur van de Stichting Brabantse Hogescholen. Op 1 augustus vorig jaar ging ze vervroegd met pensioen.
Vanmorgen heeft burgemeester Joop Tettero van haar woonplaats Millingen de onderscheiding uitgereikt wegens haar maatschappelijke verdiensten.
Ze is onder meer voorzitter van de Raad van Toezicht van Novadic, de overkoepelende organisatie voor verslavingszorg in oostelijk Noord-Brabant. In die functie is zij medeverantwoordelijk voor de fusie met Kentron per 1 januari 2004.
Nijenhuis was enige tijd lid van het bestuur van de HBO-raad en nam het initiatief tot een landelijk netwerk voor vrouwelijke collegeleden van hogescholen en universiteiten in Nederland. (FG)