Liz Chermin wordt locatiemanager Hbo-Rechten

Liz Chermin gaat weg als projectleider bij de opleiding Integrale Veiligheid. Per augustus treedt zij aan als locatiemanager Hbo-Rechten in Den Bosch.

Met ingang van het komend studiejaar heeft Integrale Veiligheid (IV) niet meer de status van een project, maar wordt het volledig opgenomen binnen de Academie voor Management. Reden voor Chermin om te bekijken of ze iets anders kan gaan doen.
Chermin is vanaf de start van Integrale Veiligheid in 2002 betrokken bij de opleiding. Vanaf augustus 2002 was ze een dag in de week docent en een jaar later werd ze projectleider.

Die functie nam ze over van Wendy Rossen Dorrestijn, die overstapte naar de gemeente Winterswijk. Een andere gezichtsbepalende IV’er, Gerard Hoogenboom, vertrok afgelopen februari naar DSM in Geleen. Deze transfers zijn niet ingegeven vanuit negatieve overwegingen ten aanzien van de opleiding, bezweert Chermin. Het curriculum staat, er is een goed team, de studenten zijn enthousiast en de studentenaantallen zijn bemoedigend.
‘Wendy en Gerard hebben vooral de roep vanuit de praktijk gevoeld’, oppert zij. ‘Ik ben bij Integrale Veiligheid gekomen om de opleiding competentiegerichter te maken. Dat is nu gerealiseerd. Bij Hbo-Rechten ligt er op dat gebied nog een hele klus.’ Samen met Ad van Dooren, die zij opvolgt als locatiemanager, zat zij in de curriculumcommissie van Hbo-Rechten.

Inmiddels worden er oriënterende gespreken gevoerd over samenwerking tussen Integrale Veiligheid en Bestuurskunde. ‘Die samenwerking ligt voor de hand. IV heeft een sterke bestuurskundepoot. Maar het zou ook met Management, Economie & Recht of Personeel & Arbeid kunnen’, zegt zij.
Samengaan met een andere opleiding ‘zal niet gebeuren’, meent Chermin. Er wordt gedacht aan het uitwisselen van docenten, gezamenlijke thema’s en het gebruik maken van elkaars docenten. (GR)