Meidengroep bedenkt beste bierreclame

De meidengroep ‘Duitsland’ heeft het beste plan gemaakt waarmee Bavaria de buitenlandse studentenmarkt op kan. Dat bleek gisteren tijdens de presentatie van de reclamecampagnes die groepen studenten International Business & Languages (IBL) uit Den Bosch hebben bedacht.

Tien groepen tweedejaars IBL-studenten hebben in opdracht van het biermerk uit het Brabantse Lieshout een communicatieplan – inclusief promotiefilmpje – gemaakt om de markt van studentenverenigingen in even zovele landen te bewerken. Behalve Duitsland waren dat de Verenigde Staten, Rusland, Australië en enkele Europese landen.
De presentatie gisteren in een lokaliteit van Bavaria in Lieshout was een nek aan nekrace tussen de Duitsland- en de VS-groep. ‘Duitsland’ ging uiteindelijk met de eer strijken. ‘Ze hadden een flitsend filmpje dat volgens de mensen van Bavaria zo op tv had gekund’, zegt IBL-docente Gerda Coerver.
Het winnende team bestaat uit vijf meiden die de verkorte opleiding volgen. De studentes ontvingen als dank een fleecetrui van het bierconcern. (GR)