“Net geen 4000 respondenten tevredenheidsonderzoek; toch 8e prijs”

3958 studenten hebben meegedaan aan het digitale tevredenheidsonderzoek. Hoewel er net geen volledige achtste groep van 500 respondenten kon worden geteld, is toch nog éénmaal een camera verloot. De Bredase kunststudente Erica Prinse is de gelukkige.
De camera’s – één per iedere vijfhonderd respondenten – werden uitgeloofd om de respons te stimuleren. Op 14 april worden de prijzen uitgereikt, en wordt tevens de winnaar van de hoofdprijs bekend gemaakt. Onder alle respondenten wordt een reis voor twee personen naar Praag, Barcelona of Rome verloot.

Bij eerdere experimenten met online-afname van het tevredenheidsonderzoek bleef de respons ver achter bij die van de traditionele schriftelijke enquêtering. Op het totaal van ongeveer 18000 studenten komt de respons nu uit op 22 procent. Dat is lager dan bij vroegere papieren enquêtes, maar hoger dan bij eerdere digitale experimenten.
Het voordeel van de digitale afname is dat er veel minder verwerking is vereist, en dat de resultaten snel bekend zijn. Nog deze maand worden ze gepubliceerd. (FG)

Alle camera-prijswinnaars op een rij:

Marlies Pouw, Beeldende Kunst, Breda
Toon van Laatum, Bouwkunde, ‘s-Hertogenbosch
Janneke van Aert, Pabo, Breda
Katja Kiewit, Verpleegkunde, Breda
Gloria Mukemba, IBL, ‘s-Hertogenbosch
Waiyee Lau, Pabo, Breda
Sonia Luengo Izquierdo, Commerciële Economie, ‘s-Hertogenbosch
Erica Prinse, Beeldende Kunst, Breda

Meer gegevens over de respons: intranetpagina van de enquête (account Avans Hogeschool vereist).