Opening ‘droomkamer’ in het St. Elisabeth Ziekenhuis

Het St. Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg heeft sinds afgelopen donderdag een nieuwe behandelkamer voor kinderen. Deze ruimte is op een kindvriendelijke manier ingericht door vijf SPH-studentes van Avans Hogeschool Breda.
De nieuwe behandelkamer met als thema dromen, werd feestelijk geopend door soapster Aukje van Ginneken. De reacties op het afstudeerproject van de studentes zijn zeer positief. Veronique Klep één van de studentes: ‘Ik vind de eindfase echt het leukst van het hele project, je ziet nu waar je al die moeite voor gedaan hebt. En dat het ziekenhuis tevreden is, is natuurlijk heel fijn.’
Bij het inrichten van de behandelkamer is rekening gehouden met de invloed van kleuren en geuren op je stemming. Er is gekozen voor rustgevende blauwe muren en een groot schilderij van kunstenares Tiny Hamers om de patiëntjes af te leiden. (DR)

Kijk voor een volledig verslag van de opening in het komende nummer van Skoop/Impuls dat op 22 april verschijnt.