Studenten werken aan Noord-Zuid Bevrijdingsfestival

Tijdens het Noord-Zuid Bevrijdingsfestival op 5 mei sieren kunstwerken van Bossche studenten de etalages van de Kerkstraat in Den Bosch.

Tweedejaarsstudenten Culturele & Maatschappelijke Vorming (CMV) maken in dezelfde straat een galerij van portretten van bekende en minder bekende Nederlanders en hun uitspraken over vrijheid. Onder de geportretteerde is onder meer Harry Koopman, de baas van Avans Hogeschool. De hogeschool sponsort al jaren het Noord-Zuid Bevrijdingsfestival.
Daarnaast zijn er eerstejaarsstudenten CMV die een tour maken langs middelbare scholen om scholieren te laten zien dat het bevrijdingsfestival juist voor jongeren is.
Op woensdag 5 mei staan CMV-studenten met een stand van Avans Hogeschool in de Kerkstraat. Niet om nieuwe studenten te werven, maar om voorbijgangers te portretteren met hun eigen statement over vrijheid.
Het is niet de eerste keer dat studenten betrokken zijn bij het festival. Twee jaar geleden hingen er ook werken van kunststudenten in de etalages. (CB)