Avans steunt fietstocht naar Roemenië

Om geld in te zamelen voor een school voor dove kinderen in de Roemeense plaats Focsani, starten twee fietsers op 26 mei met een sponsorfietstocht. Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch sponsort met 100 euro deze 3000 kilometer lange tocht.

De gemeente ’s-Hertogenbosch en Focsani onderhouden een vriendschapsband. Het doel is om 10.000 euro bij elkaar te fietsen.
Hans (60) en Marianne Lof (54) denken over deze tocht 6 tot 7 weken te doen. Inmiddels is de helft van het bedrag al binnen. Het geld wordt na aankomst symbolisch overhandigd aan de Scoala Pentru Surzi Focsani. Zij gaat het geld gebruiken voor de aanpassing van lesprogramma´s en de vernieuwing van lesmaterialen.
Stichting Wilde Ganzen ondersteunt het project door op elke gedoneerde euro 40 procent bonus te geven. (AvdD)

Zie: www.focsani.nl