Beeldende kunstenaars in spe exposeren in Arnhem

‘Schuim’ heet de expositie in Arnhem waaraan derdejaarsstudenten Beeldende Kunst van de Academie St. Joost deelnemen.

In de oude Coberco melkfabriek in Arnhem exposeren tien studenten individueel werk dat varieert van een ‘achtbaan voor vogels’ tot een installatie. Sommigen hebben hun werk geïntegreerd in een ruimte waar witte tegeltjes en grote buizen nog herinneren aan de melkfabriek. Andere studenten hebben op de kunstacademie gewerkt en bekeken hoe ze hun kunstwerk zo optimaal mogelijk konden exposeren.
In de melkfabriek is sinds kort het kunstenaarsinitiatief De Melksalon gehuisvest, dat ruimte biedt aan beeldende kunst, dans, theater, vormgeving en muziek.
Ter afsluiting van de expositie is er op 28 mei om 17.00 uur een feest voor iedereen die geïnteresseerd is.
De ingang van de melkfabriek is te vinden aan de Badhuisstraat in Arnhem. De expositie is te bezichtigen op donderdag en vrijdag van 14.00 tot 2.00 uur, op zaterdag van 20.00 tot 2.00 uur en zondag van 12.00 tot 18.00 uur. (CB)