Debat over mensenrechten

Mensenrechten, de oorlog in Irak en het Nederlands asielbeleid. Dat zijn enkele onderwerpen die aan de orde komen tijdens een debat aanstaande donderdag in het Atrium van Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch.

Het debat is toegankelijk voor alle studenten en medewerkers van Avans Hogeschool en begint om half drie en duurt tot vier uur. Het is opgezet volgens de formule van het tv-programma Het Lagerhuis. De beste debater staat een prijs te wachten. Juryleden zijn de docenten Henk Hulsen en Lydia Nuchelmans.
De discussiebijeenkomst vindt plaats onder de noemer van de Derde Kamer en is georganiseerd door Faranak Mirjalili en Shahrzad Hassasian, eerstejaars Hbo-Rechtenstudenten uit Den Bosch. Mirjalili is lid van de Derde Kamer, een Nederlandse organisatie die zich inspant voor internationale samenwerking en ontwikkelingshulp. (GR)

Voor een interview met Faranak Mirjalili: zie hogeschoolkranten Skoop en Impuls nummer 16.