Dubbelexpositie ‘Het niets’

‘Even Slikken’/The Cake Walk luidt de naam van deze dubbelexpositie waaraan tweedejaarsstudenten Beeldende Kunst aan de Academie St. Joost deelnemen.

Morgenavond wordt deze expositie die op twee locaties in Breda plaatsvindt, namelijk de expositieruimte Lokaal 01 en Gebouw F, Centrum voor Architectuur, geopend.
Het onderzoek naar ‘Het niets’ heeft een diversiteit aan verbeeldingen opgeleverd. Deze diversiteit uit zich in performances, film, installaties en tekeningen, die door tien studenten gemaakt zijn voor de locatie in Lokaal 01. Deze studenten hebben gekozen voor een persoonlijke benadering van het abstracte thema ‘Het niets’. Het gaat daarbij onder andere om het afscheid van een rat, de gelijkenissen en ergernissen van broederschap, nachtelijke kruispuntervaringen, huisvrouwen en bruiden en andere onderwerpen die dicht bij de maker liggen.
Acht andere studenten hebben een totaal-ervarings-installatie gerealiseerd in Gebouw F. Over deze installatie kan niet al te veel gezegd worden, behalve dat het erg lekker wordt…
De opening in Gebouw F, Boschstraat 148 begint om 19.00 uur en een uur later wordt de expositie in Lokaal 01, Kloosterlaan 138 geopend. (CB)