Gezellige sfeer ondanks klein aantal bezoekers

Het studentenfeest BeamEvent trok gisteravond in de Bossche Brabanthallen 900 bezoekers. Dat zijn er 300 minder dan vorig jaar.

Hoewel de organisatie in eerste instantie rekende op 1500 bezoekers, viel de kaartverkoop tegen. Een dag voor het feest besloten de studentenverenigingen en Avans Hogeschool, die het feest samen organiseerden, om de kaarten gratis weg te geven.
Waarom het Event minder bezoekers trok dan vorig jaar is nog niet bekend. Roel van der Ven, projectleider van het BeamEvent: ‘Ik denk niet dat het feest in deze opzet volgend jaar weer plaats zal vinden. Dan zouden er minder artiesten en minder lichteffecten ingehuurd moeten worden. We gaan evalueren wat er mis is gegaan en we zullen een enquête houden.’
De sfeer op het feest was goed. ‘Bij DJ Galaga waren er nog te weinig mensen om het echt gezellig te maken, maar vanaf het optreden van Wipneus en Pim werd het steeds leuker’, aldus Roel.
Ook de organisatie is prima gegaan. ‘We hebben ons heel goed op het feest voorbereid. Door de ervaring van vorig jaar is het vlekkeloos verlopen en was er een grote vooruitgang te zien.’ (DP)