Gratis condooms op Caribisch benefietfeest

De opbrengst van het benefietfeest op 2 juni in Kerkplein in Breda komt ten goede aan een voorlichtingsproject over aids in de Dominicaanse Republiek. Daarom worden tijdens dit feest onder het motto ‘Stop aids/hiv, feest met ons mee’ gratis condooms uitgedeeld.

Bar/dancing Kerkplein is die avond in Caribische sferen. Ook is er een speciale act. Een entreekaartje kost vier euro in de voorverkoop en vijf euro aan de kassa. Dit kaartje is tevens een lot waarmee leuke prijzen te winnen zijn, met als klappers een koelkast en wasmachine. Bij binnenkomst krijgt iedereen een gratis drankje.
De organisatie van dit studentenfeest is in handen van Jorien Biesheuvel, Cara Rutten en Jay Wener, alledrie eerstejaarsstudent aan de opleiding Maatschappelijk Werk & Dienstverlening van Avans Hogeschool Breda. Zij worden geholpen door vrijwilligers van andere opleidingen, die daar een studiepunt voor krijgen.
De drie MWD’ers werken in het kader van hun opleiding als vrijwilliger voor het Rode Kruis West-Brabant, dat het preventieproject in de Dominicaans Republiek steunt. Met het feest hopen de organisatoren geld voor dit project in te zamelen. Zij hebben daarvoor ook verschillende sponsoren gezocht.
Jorien en Cara bezoeken in augustus de Dominicaans Republiek, om te kijken hoe het geld gebruikt gaat worden. In het Caribische gebied is volgens het Rode Kruis aids doodsoorzaak nummer één voor 15- tot 44-jarigen. Het Rode Kruis geeft er daarom voorlichting over hoe je aids kunt voorkomen, met name aan kwetsbare jongeren. Ook worden er educatieve, sportieve en culturele activiteiten georganiseerd. De jongeren werken zelf actief aan het project mee.
De voorverkoop van het benefietfeest in bar/dancing Kerkplein op 2 juni in Breda vindt plaats op alle locaties van Avans Hogeschool Breda. De organisatie hoopt op duizend bezoekers. (PM)