Max van den Berg naar Avans Hogeschool

Max van den Berg, europarlementariër en lijsttrekker van de Partij van de Arbeid (PvdA) bij de Europese verkiezingen, komt volgende week twee keer naar Avans Hogeschool.

Op maandag 24 mei geeft Van den Berg een gastcollege aan Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Het college staat in het teken van de Europese verkiezingen op 10 juni.
Een dag later komt de europarlementariër naar Breda, waar hij praat over het belang van Europese verkiezingen voor studenten. Ook beantwoordt hij vragen van aanwezige medewerkers en studenten.
Max van den Berg is sinds 1999 europarlementariër. In het parlement houdt hij zich veel bezig met Europese hulp aan ontwikkelingslanden. Tijdens het college in Den Bosch, dat door Bureau Internationalisering en de opleiding Bestuurskunde is georganiseerd, komen onderwerpen als werkgelegenheid, de kenniseconomie en Europese veiligheid voorbij. Het is een interactieve bijeenkomst, waarbij aanwezigen vragen kunnen stellen en discussiëren.
De bijeenkomst aan Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch, die om 15.30 uur begint en tot 16.30 uur duurt, vindt plaats in collegezaal EOO2. Alle geïnteresseerden zijn welkom.
In Breda begint de bijeenkomst op dinsdag 25 mei om 14.30 uur in collegezaal A 037 aan de Hogeschoollaan. (DP/SW)