Mini-onderneming bij Kopspijkers

De mini-onderneming Challenge van Avans Hogeschool komt waarschijnlijk zaterdag in het televisieprogramma Kopspijkers. Zij mogen er hun keukenhulp de ‘Pak-Op’ laten zien.

Aan het begin van Kopspijkers worden altijd nieuwe producten getoond. De bezoekers in de zaal mogen beslissen welk product zij het beste vinden.
‘Als alles doorgaat, dan zitten wij daar met onze blauwe T-shirtjes’, vertelt Anasha van Tooren. Zij is één van de twaalf studenten Personeel & Arbeid uit Breda die deel uitmaken van de mini-onderneming Challenge.
Kopspijkers kwam met de mini-onderneming in aanraking door artikels in BN/De Stem. Dit regionale dagblad schreef over de ‘Pak-Op’, een hulpmiddeltje om het laatste restje vla of yoghurt uit een pak te krijgen. Maar in deze krant werd enkele dagen later ook gemeld dat het product achteraf gezien eigenlijk al bestond onder de naam Economic, van het Tilburgse bedrijf Rosti. Dat was gebleken uit reacties van lezers.
Volgens studente Anasha van Tooren is het bij de redactie van Kopspijkers bekend dat de ‘Pak-Op’ niet echt een nieuw product is. ‘Ze zeiden dat het vaak gebeurt dat een nieuw product op de een of andere manier al bestaat.’ Ook de onderneming Rosti reageerde volgens de student zo. ‘Zij vonden dat onze Onze ‘Pak-Op’ zelfs beter was dan hun Economic. Hij valt niet zo snel om.’
Van Tooren legt uit dat de mini-ondernemers al 2,5 maand bezig waren met hun keukenhulpje, toen zij erachter kwamen dat er al een soort ‘Pak-Op’ bestond. Toen bleek dat er geen patent meer zat op dit product, is besloten ermee door te gaan.

De mini-ondernemers weten nog niet zeker of ze in het programma komen. ‘Er kan volgens de redactie van Kopspijkers altijd nog iets tussen komen.’ (PM)