Motortocht voor studenten en medewerkers

Medewerkers en studenten kunnen zich inschrijven voor de Avans Motortoertocht. Die zal op 17 juni plaats vinden door het land van Maas, Waal en Linge.

Het is de vijfde keer dat de tocht georganiseerd wordt, maar de eerste keer dat alle drie de locaties van Avans Hogeschool meedoen. In 1999 startte de eerste tocht in Tilburg, in 2000 kwam Breda erbij en dit jaar doet ook Den Bosch mee.
De 150 km lange rit zal om ’s ochtends om negen uur starten in Breda. Van daaruit worden de motorrijders uit Tilburg en Den Bosch opgehaald. De tocht wordt voortgezet naar het noorden langs de Maas, de Waal en vervolgens naar Waalwijk.
Volgens Karin Dielemans, medewerkster van de mediatheek in Den Bosch en medeorganisator, zullen er veel B-wegen gereden worden. Alphen is eindpunt van de rit.
Inschrijven kan tot 4 juni via e-mail adres haex.pmgm@avans.nl voor Breda, spijkers.ahcm@avans.nl voor Tilburg en kdielemans@avans.nl voor Den Bosch.
Deelname is gratis. Bij dertig motoren sluit de inschrijving. Dielemans: ‘Ik verwacht dat we de dertig makkelijk halen, want in Breda en Tilburg is de tocht ook altijd een succes geweest.’ (DP)