Onderdak gezocht voor buitenlandse studenten

De Academie voor Industrie & Informatica in Den Bosch zoekt huisvesting voor buitenlandse studenten die deelnemen aan het European Project Semester.

Het gaat om twaalf tot zestien studenten die in de eerste week van september arriveren en net voor de kerst weer weg zijn. Voorheen werden deze studenten gehuisvest in een oude verpleegstersflat, die eigendom is van de HAS Den Bosch. Omdat de HAS de flat nu nodig heeft voor eigen studenten, moet er andere woonruimte gevonden worden.
Riky Kranz die belast is met de huisvesting van de EPS-studenten heeft zowat alle kampeerboerderijen, campings en asielzoekerscentra afgebeld met de vraag of er ruimte beschikbaar is. Ook een advertentie in het Brabants Dagblad leverde niets op. Ze hoopt nu dat er medewerkers en/of studenten binnen Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch zijn, die voor vier maanden hun zolderetage, souterrain of andere kamer ter beschikking willen stellen aan een buitenlandse student. Het liefst in of nabij Den Bosch.
‘Natuurlijk staat er een vergoeding tegenover. Deze hangt af van de grootte van de kamer en andere voorzieningen.’ Wie een kamer heeft voor een EPS-student kan bellen naar Riky Kranz, tel: 073-6295253 of 06-30911334. (CB)