‘Ontruiming’ gebouw Raad van Bestuur

Het kantoorgebouw aan de Tilburgse Cobbenhagenlaan, waar de Raad van Bestuur van Avans Hogeschool zetelt, is vanochtend ontruimd. Het ging om een oefening van tweedejaars studenten Integrale Veiligheid uit Den Bosch.

De ontruiming van het kantoorgebouw verliep ordentelijk. De aanwezige personen, waaronder de drie leden van de Raad van Bestuur, verlieten het pand en wachtten buiten. Studente Olga Kraakman, een van de organisatoren, is tevreden. ‘De eerste keer weet je niet wat je te wachten staat. De medewerkers werkten allemaal rustig mee.’
Tijdens de ontruiming speelde een ingehuurde actrice dat ze gevallen was nadat ze had gezien dat het kopieerapparaat in brand stond. Ze liep een ‘gekneusde voet’ en een ‘hoofdwond’ op. Echte calamiteiten deden zich niet voor. De brandweer was van tevoren gewaarschuwd dat ze niet uit hoefde te rukken omdat het om een oefening ging.
Kraakman: ‘Het was de eerste keer dat daar een ontruiming georganiseerd werd en er zijn wel een aantal dingen misgegaan. De communicatie tussen de bedrijfshulpverleners verliep wat stroef door technische problemen met portofoons.’ (DP)