Studentenfeest BeamEvent gratis toegankelijk

Het studentenfeest BeamEvent, donderdagavond in de Brabanthallen in Den Bosch, is gratis toegankelijk. Door tegenvallende kaartverkoop hoopt de organisatie op deze manier toch een drukbezocht feest te krijgen.

Donderdag, op de dag van het feest, kunnen gratis kaarten afgehaald worden bij de stand in de hal en bij de Winkel in het souterrain van Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch. In de ochtend zullen er ook toegangsbewijzen uitgedeeld worden. Tickets kunnen niet meer via het e-mailadres besteld worden.
Studenten die een kaartje in de voorverkoop hebben gekocht, krijgen donderdagavond het aankoopbedrag van 15 euro aan de deur van de Brabanthallen retour. Ook studenten zonder kaartje kunnen donderdagavond gratis naar binnen. ‘Maar vol is vol. Als het vol is kom je zonder kaartje niet binnen. Met kaartje kom je er zeker in’, zegt Roel van der Ven, projectleider van BeamEvent.
De voorverkoop van de entreebewijzen viel tegen. Afgelopen dinsdag waren er ongeveer 500 de deur uit. De organisatie mikte op 1200 bezoekers. ‘Het is niet leuk als zo’n grote zaal niet gevuld is met mensen’, zegt Van der Ven. ‘Hoe meer mensen, hoe meer vreugd.’
De hogeschool zal voor de kosten opdraaien, zegt hij. ‘Over de financiële consequenties hebben we nog niet nagedacht. Wij willen eerst een leuk feest neerzetten.’
De gratis consumptiebonnen aan de deur komen te vervallen. (GR)