Tilburgse propedeuse studenten op survival

Alle propedeuse studenten van de Academie voor Technologie en Management (ATM) in Tilburg gaan van maandag 17 tot en met woensdag 19 mei op ‘Milieukamp’ in de Belgische Ardennen.
Anders dan de naam doet vermoeden, staat het uitstapje geheel in het teken van sport en spel. Mountainbiken, abseilen en een vlot bouwen staan onder andere op het programma. Voorheen gingen alleen de propedeuse studenten van de opleiding Milieugerichte Materiaaltechnologie drie dagen naar Limburg. Aan dit uitstapje waren altijd educatieve opdrachten gekoppeld, zoals geluids-, water- en luchtmetingen. ‘Dit jaar wilden we echter de hele ATM erbij betrekken. Aangezien we niet genoeg apparatuur hebben om dat soort metingen te doen, hebben we het onderwijskundige gedeelte geschrapt’, zegt mede-organisator Adri van den Boom. ‘We vinden het vooral een mooie afsluiting van de propedeuse. Zonder dat er onderwijskundige consequenties aan zijn verbonden, versterkt het wel het saamhorigheidsgevoel. Dat is ook wat waard.’ (KvdL)