29 juni verkiezing dienstraden

De verkiezingen van de dienstraden vinden plaats op dinsdag 29 juni. Dit meldt het Bureau Medezeggenschaps Zaken (BMZ) dat de verkiezingen organiseert.

Kandidaten voor de nieuw te starten dienstraden en LIC-Raad dienen uiterlijk vrijdag 18 juni de formulieren ingeleverd te hebben, mede ondertekend door vijf collega’s. De maandag erna worden de kandidaten bekend gemaakt en woensdag 30 juni de uitslag. Donderdag 1 juli is de officiële installatie van de dienstraden.
De dienstraden en LIC-Raad bestaan elk uit vijf personeelsleden. In de raden wordt meegepraat en meebeslist over zaken die betrekking hebben over de diensteenheid, zoals de begroting, onderdelen van het strategisch beleid en het personeelsbeleid. Een reglement is in de maak. Het gaat om de diensteenheden ICT en Facilitaire Dienst (DIF), Personele en Administratieve Ondersteuning (DPAO), Marketing, Communicatie en Studentenzaken (DMCS) en het Leer- en Innovatie Centrum (LIC).
De instelling van nieuwe dienstraden is noodzakelijk na de samenvoeging van de diensten van de voormalige Hogeschool Brabant en Hogeschool ’s-Hertogenbosch. (GR)

Informatie is verkrijgbaar bij het Bureau Medezeggenschaps Zaken: John de Wit, dewit.jchm@avans.nl (Breda); Anita de Jong, dejong.jmjc@avans.nl (Tilburg) en Marianne Gommans, mgommans@avans.nl (Den Bosch).