Academieraad ABCT weer van start

Op de valreep van het schooljaar 2003-2004 is de academieraad van Bouwkunde & Civiele Techniek in Den Bosch gisteren voor het eerst dit jaar bij elkaar gekomen. Frank Maas is aangesteld als voorzitter.

Omdat de academieraad van ABCT geen voorzitter had, is er het afgelopen jaar geen medezeggenschap geweest. Aan het voorzitterloze tijdperk van de academieraad is gisteren een einde gekomen. Tijdens de vergadering heeft Frank Maas, docent bouwrecht en ruimtelijke ordening, zich beschikbaar gesteld als voorzitter. Hoewel hij pas sinds augustus bij Avans Hogeschool werkzaam is, beschouwt hij dat eerder als een voordeel. ‘Ik kijk er met een frisse blik tegenaan.’
Een jaar geen medezeggenschap betekent dat er een hoop stukken zijn blijven liggen. En de tijd dringt. Voor de accreditatie die begin volgend schooljaar plaatsvindt, moet de academieraad zich uitspreken over een aantal plannen; het scholingsplan, het personeelsplan, het ontwikkelingsplan en de organisatiestructuur Academie.
Maandag 21 juni komen de leden van de academieraad om 17.45 uur weer bijeen om de plannen te bespreken. (CB)