Bericht van intranet verwijderd

Een bericht met link naar een website van studenten Management, Economie & Recht in Den Bosch is op last van de afdeling Communicatie van de intranetsite gehaald. De website met een schaars geklede man en vrouw past niet in de profilering van Avans Hogeschool, zo is de motivatie.

De gewraakte website gaat over normen en waarden van Avans Hogeschool en is gemaakt door eerstejaars studenten Management, Economie & Recht (MER) tijdens de Managementdag op 3 juni. 240 eerstejaars MER-studenten hielden zich onder leiding van derdejaars bezig met het ontwerpen van websites, bedenken van videofilms en het bewerken van cartoons. Leidraad was een boekje over normen en waarden van Avans Hogeschool. De beste sites en video’s werden daadwerkelijk uitgevoerd.
Een bericht met een link naar de website die de eerste plaats heeft behaald, werd afgelopen maandag op de intranetsite van Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch geplaatst. Dezelfde dag werd het item in opdracht van Ineke de Schepper, hoofd van de afdeling Communicatie, van de intranetsite gehaald.
Zij vond de schaars geklede man en vrouw die de winnende internetsite sieren niet stroken met de waarden en normen die Avans Hogeschool wil uitstralen. ‘Zo willen wij ons niet profileren’, zegt zij. De website van de studenten maakt gebruik van het logo van Avans Hogeschool. ‘Als studenten websites willen maken dan moeten ze dat vooral doen. Maar dan moeten ze dat onder eigen naam doen en niet de naam van Avans Hogeschool gebruiken’, zegt De Schepper. (GR)

De website van de MER-studenten is voor studenten en personeel van de hogeschool in Den Bosch te zien op: intranet.hsbos.nl/wauw