Blije LSVb rekent met Rutte op ander beleid

De komst van Marc Rutte naar het ministerie van OCW heeft de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb)opmerkelijk positief gestemd. De bond hoopt dat de nieuwe staatssecretaris de plannen van zijn partijgenoot Nijs ‘nog eens tegen het licht houdt’.
LSVb-voorzitter Floris van Eijk heeft dat in het radio-1-journaal gezegd. Van Eijk adviseerde Rutte ‘goed te luisteren en zich niet star op te stellen’. Hij denkt dat de opvolger van Nijs open staat voor ‘constructieve samenwerking’. De LSVb drong er bij Rutte op aan Nijs’ plannen voor selectie aan de poort en collegegelddifferentiatie niet klakkeloos over te nemen.

De LSVb feliciteerde gisteren de nieuwe staatssecretaris via een persbericht en typeerde hem als ‘een charmante man, toegankelijk voor studenten’. De bond nodigde hem uit ‘binnenkort een biertje te komen drinken op de goede samenwerking’. (FG)