Eigen wachtwoord voor Breda en Tilburg

Studenten en medewerkers in Breda en Tilburg kunnen vanaf vandaag een eigen wachtwoord kiezen bij hun inlogaccount op Avans Hogeschool.

Tot nu toe kregen zij er een van de ICT-afdeling, een zogenaamd statisch wachtwoord. Het bestond uit zes willekeurige letters en ging een hele schoolcarrière mee. Heel veilig is dat volgens de ICT-afdeling niet en daarom is besloten een ‘dynamisch’ wachtwoord in te voeren. Gebruikers kunnen dat zelf aanmaken en regelmatig veranderen, wat voorkomt dat kwaadwillenden achter het wachtwoord komen. Je moet het dan wel minimaal één keer per maand wijzigen, aldus de ICT-afdeling.
Hoe je een nieuw wachtwoord moet aanmaken, lees je in de laatste nieuwsbrief van de ICT-afdeling.
In Den Bosch konden gebruikers al hun eigen wachtwoord kiezen. Daar verandert niks. (PM)