Expositie van 186 afstudeerders van de kunstacademie

Onder het motto ‘Bang & Whispers’ barst vrijdag de eindexamenexpositie van de kunstacademie los. Op de locaties Breda en Den Bosch presenteren in totaal 186 afstudeerders hun werk.

De officiële opening van de eindexamenexpositie van de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Breda wordt verricht door de plaatselijke cultuurwethouder A. Adank (om 15.00 uur) en in Den Bosch door collega R. van de Mortel (om 16.00 uur). De wethouders zullen tijdens de opening de St. Joostpenning (Breda) en de Lucasprijs (Den Bosch) uitreiken. In Den Bosch zal tevens de winnaar van de Scriptieprijs bekend gemaakt worden.
Deze week zijn de kunststudenten bezig met het opbouwen van de expositie. De tentoonstelling is voor iedereen toegankelijk van zaterdag 26 tot en met woensdag 30 juni. Zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur en maandag, dinsdag en woensdag van 10.00 tot 17.00 uur.
Onderdeel van de expositie is een leeszaal waar scripties ingezien kunnen worden, een internetcafé en een winkel waar bezoekers werken van studenten kunnen aankopen.
De directie van de kunstacademie breekt dit jaar met de traditie een eindexamencatalogus uit te brengen. In plaats daarvan verschijnt er een vouwblad waarin de afstudeerders zich presenteren. Een groep studenten heeft hierop besloten in eigen beheer een catalogus uit te brengen onder de titel ‘NIET, de catalogus van AKV/St. Joost’. (GR)

Gegevens over de kunststudenten en hun werk zijn vanaf 26 juni te zien op: www.akv.stjoost.nl