Fusie Vrije Universiteit en Windesheim vertraagd

De voorgenomen fusie tussen de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam en de Christelijke Hogeschool Windesheim in Zwolle heeft vertraging opgelopen.
Maar collegevoorzitter Wim Noomen van de Vrije Universiteit verwacht dat de partijen op 2 januari 2005 alsnog hun handtekening zullen zetten onder het finale fusiedocument.
Windesheim is nog steeds de gedroomde hbo-partner van de VU. ‘Vanwege onze achtergrond, maar vooral vanwege onze onderwijsvisie passen we erg goed bij elkaar’, verzekert Noomen. De suggestie dat Inholland een betere partij zou zijn, wijst hij van de hand. ‘Al is het maar omdat Inholland helemaal geen intenties heeft in die richting. Wel is het zo dat we in de regio Amsterdam kunnen samenwerken met Inholland Diemen, bijvoorbeeld als het gaat om het organiseren van schakeljaren voor hbo’ers.’ (TdO/HOP)