Jos Brand rector van school in Goes

Jos Brand, interimdirecteur bij de Academie voor Management in Den Bosch, wordt per 1 september rector van het St. Willibrordcollege in Goes.

De scholengemeenschap herbergt mavo, havo en vwo, telt 1200 leerlingen en heeft een katholieke identiteit. De nieuwe rector is er geen vreemde: Brand doorliep zelf de middelbare school aan het St. Willibrordcollege en haalde er in 1973 zijn diploma. Hij zal er geen oude bekenden tegenkomen. ‘Er zit nu niemand meer die ik heb meegemaakt als leraar’, zegt hij.
Jos Brand is veertien jaar in dienst van de Avans Hogeschool en voorgangers. Hij begon als docent bij de sociale academie Markendaal in Breda en werkte bij de afdelingen contractactiviteiten en Personeel & Organisatie. De laatste jaren was hij interimdirecteur bij de Bossche Academie voor Marketing & Internationaal Management, Academie voor Bouwkunde & Civiele Techniek en de Academie voor Management. (GR)