Brinkhorst deelt kennisbonnen uit aan bedrijfsleven

Bedrijven kunnen met ‘kennisbonnen’ gaan shoppen bij universiteiten en hogescholen. De vouchers worden op voorstel van minister Brinkhorst (Economische Zaken) geïntroduceerd door het Innovatieplatform.
Belangstellenden kunnen vanaf oktober éénmaal per jaar een bon ter waarde van 7500 euro aanvragen bij SenterNopvem, het nieuwe kennis- en innovatieloket voor het midden- en kleinbedrijf. De eerste honderd bonnen worden in oktober door minister Brinkhorst en leden van het Innovatieplatform uitgereikt.
Met de bonnen kan onderzoek worden ingekocht bij universiteiten, hogescholen en andere onderzoeksinstituten. Die krijgen tegen inlevering van de bonnen bij SenterNovem de tegenwaarde uitbetaald, ongeveer zoals winkels boeken- en platenbonnen verzilveren.
Voorlopig gaat het om een proef van een jaar. (FG)