Zes PABO-studenten gaan lesgeven in India

Zes studenten van de PABO in Breda vertrekken overmorgen voor twaalf dagen naar India. Ze gaan daar onder meer lesgeven aan Indiase kinderen.

Stichting Edukans organiseert elk jaar een onderwijsexpeditie voor Nederlandse studenten naar India. Het is de bedoeling dat deze studenten vooraf geld inzamelen voor de projecten die Edukans steunt, zoals een school voor kansarme kinderen.
Leslie Dobbelaar, Suzanne de Schepper, Noortje van Dongen, Daisy Vergouwen, Joyce Dekkers en Veronique van ’t Westeinde besloten dit jaar aan de expeditie mee te doen, nadat ze warm waren gemaakt door Eindhovense pabostudenten die er vorig jaar aan meededen. De zes zamelden via onder meer een benefietfeest 4.400 euro in voor Edukans.
Ze verblijven twaalf dagen in Bangalore in India. Daar bezoeken ze verschillende scholen, waaronder een school die Edukans heeft opgezet. Ze maken er kennis met Indiase pabostudenten en er wordt een spelletjesmiddag voor straatkinderen georganiseerd. Op het programma staan ook nog culturele uitstapjes, zoals een tempelbezichtiging.
Op de website van de zes Bredase studenten komen reisverslagen te staan. (PM)