Debat met professor Van Kalmthout

Eerstejaars studenten HBO-Rechten gaan maandagavond in debat met professor Anton van Kalmthout, hoogleraar strafrecht aan de Universiteit van Tilburg.

Moeten foto’s van ‘veelplegers’ worden gepubliceerd in wijken waar zij actief zijn? Dit is een van de stellingen waarover de 160 eerstejaars studenten HBO-Rechten uit Tilburg en Den Bosch de verbale degens kruisen.
Een ander onderwerp dat ter discussie staat is de wenselijkheid van twee gedetineerden in één cel. Het debat vindt plaats in een soort Lagerhuis-setting.
Het debat is een onderdeel van het introductiekamp van de Juridische Hogeschool Tilburg-Den Bosch in klooster De Beukenhof in Biezenmortel. Het introductiekamp duurt van maandag tot en met woensdag. Na afloop van het debat is er een Maffiafeest. (GR)