Hockeyploeg wint nipt

De Nederlandse hockeyploeg met in de basis Matthijs Brouwer, laatstejaarsstudent Management, Economie en Recht van Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch, heeft vanochtend in Athene moeizaam met 3-2 van Zuid-Afrika gewonnen.
Oranje kwam op een verrassende 0-2 achterstand. Voor de rust scoorde Geert-Jan Derikx en na de rust trok Taeke Taekema de stand recht. Lange tijd leek het bij een gelijkspel te blijven. Maar net als in de wedstrijd tegen Nieuw-Zeeland maakte Karel Klaver vlak voor tijd de bevrijdende treffer.
Met de derde overwinning op rij heeft het team van de Bossche student goede vooruitzichten op een plaats in de halve finale. Momenteel staat de ploeg bovenaan in poule B. De eerste twee van de poule plaatsen zich automatisch voor de halve finale. Zaterdagmiddag spelen de hockeyers tegen Argentinië. Twee dagen later volgt de laatste poulewedstrijd tegen Australië. (KvdL)