Levend sjoelen voor eerstejaars

Roeien op de singels en levend sjoelen. De eerstejaarsstudenten Accountancy, Bedrijfseconomie, Management, Economie & Recht en Personeel & Arbeid kunnen maandag 23 en dinsdag 24 augustus hun borst nat maken, want deze activiteiten staan op het programma tijdens hun introductie.
Studentenvereniging Midas en studieverenigingen Merlijn en Oase hebben de festiviteiten georganiseerd.
De maandag begint nog rustig. Met eerst een inleidend praatje aan de hogeschool en een kennismakingstocht door Breda. ’s Avonds is er een kroegentocht door de stad, die wordt afgesloten in de Walk About.
Dinsdag is er volop actie. Het roeien op de singels begint bij de Spinola en het levend sjoelen heeft voor het café de Bruine Pij plaats. Daar staan lange luchtkussen met veel zeepsop, waarop de studenten zo ver mogelijk geduwd moeten worden. Daarnaast zijn er nog verschillende spellen op het Kasteelplein te doen.
De introductie wordt beëindigd met een barbecue aan de locatie Lovensdijkstraat van Avans hogeschool. (KvdL)