Marktonderzoek voor Chemie en Milieutechnologie

Waarom groeide landelijk het aantal aanmeldingen voor de opleidingen Milieutechnologie en Chemie wel en die van Avans Hogeschool niet? Om daar achter te komen en in te toekomst meer scholieren te werven krijgt de Academie voor de technologie van Gezondheid en Milieu in Breda 50.000 euro van de Raad van Bestuur.
Met dit geld wil academiedirecteur Cally Bruschinsky in samenwerking met de Dienst Marketing, Communicatie en Studentenzaken, een marktonderzoek gaan houden en een pr-campagne opzetten.
Het uiteindelijke doel is om het aantal inschrijvingen te vermeerderen van ongeveer honderd naar honderdvijftig.
Onder deze academie valt ook de opleiding Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek. Het aantal studenten voor deze opleiding groeide wel, met maar liefst vijftig procent. (PM)