Olympische droom Matthijs Brouwer komt uit

‘Ik richt me nu volledig op de Spelen. Daar wil ik absoluut bij zijn. En in de basis staan.’ Matthijs Brouwer, laatstejaarsstudent Management, Economie en Recht van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, zei dat in de Impuls (voorloper van Punt) van 16 januari 2003. Anderhalf jaar later speelt hij voor de hockeyploeg in Athene.
Gisteren won de hockeyploeg zijn tweede wedstrijd van Nieuw-Zeeland met een moeizame 3-4. Eerder had Oranje India met 3-1 verslagen. Met deze twee overwinningen staat Nederland voorlopig eerste in poule B.
Brouwer speelde beide wedstrijden. De aanvaller van HC Den Bosch wist in beide duels nog niet het doel te treffen. Over scoren zei Brouwer anderhalf jaar geleden in Impuls. ‘Natuurlijk kun je ook zonder doelpunten een goede wedstrijd spelen. Toch voel ik me rot als ik twee, drie wedstrijden achter elkaar niet scoor. Dan gaat het knagen aan me.’
Brouwer heeft nog een aantal wedstrijden voor de boeg om zijn doelpunten te maken. Morgenochtend treedt de hockeyploeg aan tegen Zuid-Afrika. Daarna volgen nog Argentinië en Australië in de poulewedstrijden. (KvdL)