Plan voor verkorte leerroute Informatica voor mbo’ers

Scholieren die de opleiding ICT-beheerder bij het Koning Willem 1 College in Den Bosch volgen, moeten straks ‘naadloos’ kunnen overstappen naar Informatica en Technische Informatica van buurman Avans Hogeschool.

De Academie Industrie & Informatica in Den Bosch wil samen met het ROC een verkorte leerroute ontwikkelen. In de plannen is het vierde jaar van de opleiding ICT-beheerder een gecombineerd mbo- en hbo-jaar. De scholieren krijgen zowel les op het ROC als binnen de Avans Hogeschool en er zullen zowel mbo- als hbo-docenten lesgeven. Na dit jaar kunnen zij de opleidingen Informatica en Technische Informatica van de Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch in drie jaar afronden.
De opleiding ICT-beheerder van het Koning Willem 1 College is in 2001 gestart en de eerste studenten studeren in 2005 af. ‘Daarmee kan die opleiding een belangrijke bron worden van nieuwe studenten voor onze opleidingen Informatica en Technische Informatica’, zo staat in het projectplan.
De Raad van bestuur heeft ruim 50.000 gulden beschikbaar gesteld voor het project. Voorwaarde is dat de Academie voor ICT en Management (AIM) in Breda erbij wordt betroken. (GR)