Tilburgse studenten maken kans op een kamer

Tijdens de Tilburgse introductieweek, de TIK-week die op dit moment bezig is, geeft woningcorporatie WonenBreburg een kamer weg aan een eerstejaarsstudent.

Voor twee euro kunnen de nieuwe studenten een lot kopen, waarmee ze morgen kans maken op de kamer. De opbrengst van de loten gaat naar het Nationaal Fonds Sport Gehandicapten. Uit de loten worden een aantal finalisten getrokken, die op een hindernisbaan tegen elkaar moeten strijden om de kamer. Dat gebeurt bij goed weer in het Leypark en bij slecht weer in een tent op het terrein van de Universiteit van Tilburg.
De winnaar krijgt een kamer aan de Prof. Verbernelaan in Tilburg aangeboden. De student moet wel gewoon huur gaan betalen. Met het winnen van de kamer wordt een wachttijd van 16,5 maanden voor een kamer van WonenBreburg omzeild. De winnaar mag ook nog eens voor 500 euro aan meubilair uitzoeken. (SW)