Concurrentie in het zuiden voor Utrechtse Studiebeurs

De landelijke Studiebeurs in Utrecht heeft er een klein zusje bij. Op 8 en 9 oktober vindt voor het eerst de Onderwijsbeurs Zuid-Nederland plaats. Ook Avans Hogeschool is er present.

Ruim honderd onderwijsinstellingen en aanverwante organisaties presenteren zich in het Beursgebouw in Eindhoven. Avans Hogeschool bevindt zich in gezelschap van andere hogescholen, ROC’s, de Koninklijke Landmacht, de Universiteit Antwerpen, zorginstellingen en organisaties als de Vakfederatie Rietdekkers en de Leidse Instrumentmakersschool.

Behalve stands zijn er themapleinen en ‘doe-activiteiten’. De beurs richt zich op jongeren en hun ouders. Geïnteresseerden kunnen gratis toegangsbewijzen downloaden op de website www.onderwijsbeurszuidnederland.nl.
De onderwijsbeurs is een initiatief van het bedrijf Organisatie Groep Zuid (OGZ) uit Geldrop. Het is opgericht door Chris Aelbers, commercieel directeur van het Beursgebouw in Eindhoven, en Han Bosma, directeur van Bureau Bosma bv. Als de beurs slaagt, dan zal het festijn elk jaar plaatsvinden. (GR)