Poëzieproject voor Stationsgebied Breda

Acht studenten van de Tweede Fase Grafische Vormgeving exposeren de komende twee maanden in Museum de Beyerd in Breda. De expositie Poetry in Urban Space wordt zaterdag 5 september om 16.00 uur geopend.

Hoe kun je poëzie anders dan in boeken zichtbaar maken? Met die vraag in hun achterhoofd hebben acht studenten van de Tweede Fase Grafisch Ontwerpen ideeën bedacht om poëzie in het stationsgebied in Breda te brengen. Bijvoorbeeld door flarden van teksten op de kopse kanten van de roltrap te plaatsen of in de vitrages van wijkbewoners.
Het groepje stond onder leiding van Megan Ferrill (VS), die al eerder een dergelijk kunstenaarsproject deed in Amsterdam.
Het werkproces en de uitkomsten ervan worden via televisieschermen en in boekjes in Museum de Beyerd aan het publiek getoond. De expositie blijft twee maanden.
Volgens het hoofd Tweede Fase Edith Gruson is het mogelijk dat in samenwerking met de gemeente Breda verschillende projecten van de studenten uitgevoerd gaan worden. Het stationsgebied in Breda gaat de komende jaren op de schop en moet een totaal andere uitstraling gaan krijgen. (PM)