Van Zon en Nevels genomineerd voor filmprijs

Harm van Zon en Joost Nevels, oud-studenten Animatie aan de Bredase kunstacademie St. Joost zijn op het Nederlands Film Festival in Utecht genomineerd voor de Talent&Pro Award.
Van Zon is genomineerd voor zijn animatiefilm Blox, waarin een digitale wereld bevolkt wordt door uit kubussen opgebouwde figuren. Afgelopen zomer studeerde hij met Blox af aan de kunstacademie, waar hij een 9 als eindcijfer kreeg. Van Zon geldt als een talent op zijn vakgebied.
Nevels is genomineerd voor Ironicon, een vijfentwintig minuten durende experimentele film zonder dialoog, waarin een jongeman visioenen van zijn onderbewuste doorkrijgt. De visioenen over zijn moeder, de confrontatie met een vaderfiguur en over zijn vriendin zijn voorbodes van wat hem te wachten staat.
De Talent&Pro Award is een prijs voor de beste film van de audiovisuele opleidingen in Nederland (behalve de Nederlandse Film en Televisie Academie in Amsterdam). (SW)

Klik hier voor de film.